Monday, January 2, 2012

jaarwisseling met Be Foundation


Recent werd een bericht van S'ace ontvangen door Be Foundation.
Hier een klein formaat (dat je kunt opblazen)
Het werd ingegeven door het kunstwerk dat in een bericht van Be Foundation werd meegegeven ter inspiratie van de diepere bedoelingen van het geheel.

De tekst van het bericht volgt hier nogmaals integraal, ter verhoging van de leesbaarheid ;-)
(met herstel voor UnaMore)


Beste vrienden van BE Foundation en synchroon / parallel opererende mensen,

Er bereikt mij heden een tijdgroet van de Foundation die mij iets deed zien wat ik grag met u allen communiceer als een nader inzicht.

De vonk sloeg aan bij het zien van dit kunstwerk van unaMore (titel Annemie de Boeck) dat in de groet was bijgesloten:




Wat ik hier waarneem zijn zowel een PLUS-teken alsmede een KRUIS, ofwel symbolisch + & X, als een onderverdeling van het vlak in twee maal vier secties, samen schijnbaar acht. En wel schijnbaar omdat het nog immer slechts TWEE maal VIER secties zijn en dit spoort aan tot nader inzicht.

In mijn beleving voeden beide wijzes van onderverdeling van de ruimte elkaar perfect aan zoals de bougiepunten van een zogenaamde 8-klepper van een 8V moter.
U schept zich een voorstelling van een zoemende moter op wellicht milieu ontziende wijze?

Een andere boodschap in het kunstwerk ontwaar ik in de kleuren rood, wit, zwart en geel.
Zij sporen met de kleuren die op populaire wijze worden benut in de beroemde MAYA kalenders van zowel de 13 maan-beweging alsmede de heilige geboortekalende, de Tzolkin.
Let wel, daar is zwart gepopulariseerd tot BLAUW en transparant tot WIT.
Tevens is de richting van rondgang ven de kleuren tegengesteld aan de wijzers van de klok. Dit laatste heeft als duiding de betekenis van TIJDSERVARING. Immers terwijl je voortgaat in de tijd wordt je wijzer terug in de tijd.

Hmmm … dat geeft te denken en menigeen zal daar met verbijstering een impuls zien opkomen in het voertuig dat menigeen op gelijke wijze voedt, nl. het menselijk lichaam.

Uiteindelijk is het mede de sfeer van turQuoise die het kunstwerk in een tijdloze ruimte plaatst. De golfbeweging in de omtrek doet mij sterk associëren met de golfbeweging in de zeeën en oceanen die ook getijdebeweging kent als een andere golfslag, zeg maar de plus en de “ix”.

Sluit ik af met de MAYA-duiding voor de “IX”:
Het is de Tovenaar of, via een krachtdier, de TijGer die zijn lied zingt door alles henen.

Met dank aan BE en Annemie, VERFIJNEND 2012
Toegewenst , Cees de Groot aka S’ace

>>> update blog

No comments:

Post a Comment